ÖZEL YATIM

 21/05/2023 Pazar 


İleride almak istediğim özel yatımda bulunmasını istediğim bazı özelliklerin listesini yapmak istedim çünkü çok fazla yat araştırdım ve hepsinin beğendiğim beğenmediğim çok fazla özellik var. bunlardan ilki iç dizayn ve döşeme çünkü bunları genellikle yatlarda koyu renkler veya tahta görünümlü malzemelerden yapıyorlar ve kapalı alan etkisini daha da arttırıyorlar. Daha açık renklerin kullanılması daha ferah ve geniş bir görünüm kazandırıyo. Her boş bulunan alan gerekli gereksiz oturma grupları ile dolduruluyo ve ortamı boğuyo. Bundan dolayı daha minimalize ya da daha işlevli mobilyaların kullanımı daha sade, şık ve rahat bir görünüm sağlıyo. Standart bir ortamı gelişmiş AR-GE çalışmalarıyla daha kullanışlı, farklı ve işlevsel hale getirilebilme olanağı beni heycanlandırıyo. Bu yüzden araştırdığım yatlarda beğendiğim farklı özellikleri kendi yatıma yaptırmak için burada listelemek istedim. 

Araştırdığım, özelliklerini en çok beğendiğim ve örnek aldığım yat Sanlorenzo markasının yatları ve özellikle sx76 modeli en çok hoşuma giden yat modeli.

İlk olarak geniş bir beach clup ve swimming deck olması önemli. Çünkü su sporları için en çok kullanılacak alanlar burası. Ayrıca klasik bir swimming deck değil Pantograf özellikte olmasını, istenildiğinde suyun altına inebilecek şekilde ayarlanabilmesini istiyorum. Aynı zamanda pantograf paserella ile hem suyun içinden platforma çıkış hem de yüksek iskeleye çıkış için merdiven haline gelebilen basamaklı bir paserella olmasını istiyorum. Bu alanda yan küpeştelerde saklı vinç bulunması tekne kıç bölgesine jetski ve bot koyulabilmesini kolaylaştırır. İki taraftan merdivenle çıkılan kıç güvertede hem arkaya denize bakan yatak hem de güverteye bakan sabit koltuk takımı. Güvertenin üzerindeki tavanda tavan ısıtması. İç salona girerken büyük cam sürgülü kapılar. Salonun etrafı neredeyse 360 derece, açılabilen sürgülü cam kapı veya pencere. Büyük mutfak ve kokpit. Boş alanlara da eğlence alanı ve flybridge'e çıkan merdiven. Sancak ve iskele güvertede boydan boya küpeşte altı led. Sadece oralarda değil tabiki her alanda minimalize ve şık ambiyans led döşemeleri. 

Üzeri gölgelikle kapanabilen geniş hem oturmak için koltuk ve masa hem de yatmak için geniş güneşlenme yatağı olan ön güverte.


Üzeri kapalı veya gölgelikli Flybridge;

Kokpit

Küçük BBQ, mangal ve buzdolabı ve eşyalar için dolap bulunan mutfak alanı

Yine hem kokpit önünde ve kıç bölgede geniş yataklar.

Kıç bölgede L veya U koltuk takımı ve masası 

Ya da JAKUZİ 


Kamara katı;

4 Ailenin kalabilmesi için 4 ayrı kamara; master kamara, vıp kamara, 2' şer kişilik ayrılabilir yataklı 2 kamara

Mürettebat kamarası


Genel;

Yön değiştirebilir koltuklar

Açılıp kapanabilen balkonlar





Yorumlar

Beni Eski Ben'den Şimdiki Ben' e getiren Kitaplar

  • Marka Yaratmanın 22 Kuralı
  • ALİBABA' nın Dünyası
  • Einstein Gibi Düşünmek
  • ELON MUSK Geleceği İnşa Eden Adam
  • Steve Jobs
  • STEVE JOBS Gibi Düşünmek
  • MARK ZUCKERBERG
  • DUYGUSAL ZEKA
  • BEDEN DİLİ
  • AHMET BATMAN' ın Bütün Kitapları