KARİYER HEDEFİ ÖDEV

 Ben EREN BALABAN

10. Sınıftan itibaren yazılımcı olmayı hedeflemiştim. Çünkü ilk başta sadece maaşları ve oturduğu yerden para kazandıkları için çok cazip gelmişti. Daha sonra araştırdığımda sadece oturarak değil gezerek de para kazanabildiklerini öğrendim ve hatta sadece Türkiye'de değil yurtdışında da para kazanabildiklerini öğrendiğimde Amerika hayallerim için de bir yol olabileceğini düşündüm. Daha çok araştırmaya ve öğrenmeye başladım. 12. Sınıfta üniversitede yazılım mühendisliği kazanabilmek için elimden gelen her şeyi yaptım. Ancak istediğim seviyeye gelemediğimi sınav sonuçları açıklandığında öğrendim. Ama ben 12. sınıfın sonunda yazılım öğrenmek için zaten hazırdım. Tek yapmam gereken oturup istediğim yazılım alanından BTK Akademi, Youtube, Udemy gibi online eğitim alabileceğim sitelerden videolarını izlemeye ve öğrendiklerimi denemeye kendimi geliştirmeye başlamaktı. Ama bunları 2. plana attım çünkü bunu yapmaya hala hazırım ve ne zaman istersem başlayabilirim. Fakat sınav sonuçlarından tercih yaparken yazılıma dair istediğim bölümlerden sadece 2 yıllık bilgisayar programcılığı bölümü tutuyordu ama malesef tercih sonuçlarımda Elektronik Teknolojisi bölümü tuttu. Üzüldüm mü evet ama istemediğim yapamayacağım bir bölüm asla değildi. 

Çünkü ben küçüklükten beri kendimi sürekli geliştiren, her şeyi öğrenmeye çalışan biriydim. Her şeye ilgim vardı. Elektrik kablolarını birbirine bağlayıp fişle çalışan aletleri tamir edebiliyordum. Bahçe işlerine ilgim vardı, evde sürekli yeni çiçekler besler soğan maydonoz ekerdim. Yemek yapardım. Pasta yapardım. kartonlardan elişi yapardım. Örgü örerdim. Kısaca elimden her iş gelirdi ve her şeyi yapıp öğrenmek için uğraşırdım. Ve ilerde ev işlerinde kimseye ihtiyacım olmadan bozulan kırılan her şeyi tamir edebilecek yapabilecek biri olmak için elimden gelen her şeyi yapıyorum...

Bu yüzden elektronik bölümünü de gerçekten ilgilenerek ve severek okumaya devam ediyorum. Ama 19 Haziran 2022 de üniversite sınavına girdikten sonra ertesi gün 20 Haziran 2022 Pazartesi günü Erciyes Börek şirketinde Pastannecim bölümünde pastacı olarak işe başladım. Ve o günden sonra her boş vaktimde full-time okul olduğu zamanlar ise part-time işe gidiyorum ve pastacılığın her ince ayrıntısına kadar öğrenmek için elimden geleni yapıyorum. Hem para kazanıyorum hem de okumaya devam ediyorum. Burada öğrendiğim bilgiler, insanların bana olan saygısı ve sevgisi sayesinde pasta ustası olmak için sadece okulumun bitmesi gerekiyor. Ve ondan sonra iş hayatımda koluma bir altın bilezik daha eklemiş oluyorum. Ve bu sayede istediğim zaman pasta ustası olarak herhangi bir yere işe girmekte zorluk çekmeyeceğim. Ve hatta çalıştığım fabrikanın sahibi tarafından bana bir pastane ya da marka kurma teklifi de geldi fakat bunun için henüz daha erken ama bu da bir olanak tabiki.

Bunlardan ayrı olarak 2020 yılında instagramdan kurduğum iebgrouptasarim hesabı ile logo tasarımı yapıp satmaya başladım. Burada yeterince satış yapamadığımı farkettiğimde Freelance satış sitelerinde Fiverr ve Bionluk sitelerinde satış yapmaya başladım aynı zamanda kartvizitim sayesinde çevremde yer edindim. Ve şuan da hala devam ediyorum. 

Ve yine ekstra olarak 2022 de aldığım profesyonel fotoğraf kamerası sayesinde fotoğrafçılığa ilk adımımı atmış oldum ve kartvizitimin arka tarafına da fotomoodd markamın adı altında fotoğrafçılık yaptığımı ekledim.

2018 Yılında da arkadaşlarımı gaza getirip youtube için video çekmelerini çok para kazanabileceklerini ve bunu çok iyi yapabileceklerini belirttim ama kimse bir adım atmadı ve en son ben kendim adım attım ve ilk 2018 de video çekip attım. Daha sonralarında aklımıza gelen her şeyi izlenir izlenmez demeyip video çekip attım. Amacım izlenme kazanıp para kazanmayı açmaktı ama yeterli olmadı. Son 1 yıldan uzun süredir hiç video atmadım ama çok yakında gerçekten kaliteli içeriklerle video çekip atmayı düşünüyorum çünkü gelecek hedeflerimden bir tanesi de YOUTUBER olmak. 

Okulun kapanmasına 1 aydan az bir vakit kaldı ve finaller yaklaşıyor. Bende yaz tatili için yeni bir sektöre atılmak istedim ve okulun zorunlu stajı bittikten sonra okullar tekrar açılana kadar GEMİCİLİK yapmaya karar verdim. Daha doğrusu beni tanıyan yapabileceğime inanıp güvenen tanıdıklarımdan bir tanesi tarafından bu iş için teklif aldım ve sınavların, stajın bitmesini bekliyorum. Eğer bu işte iyi bir yere gelebileceğime inanırsam elektronik bölümü seneye bittiğinde tekrar 2 yıllık gemicilik ile ilgili bölümlerden okuyup bu yönde ilerlemeyi düşünüyorum. Eğer olmazsa 2 yıllık bölümümü DGS sınavı ile 4 yıllık elektrik elektronik bölümüne taşımayı düşünüyorum. Aynı zamanda vakit buldukça fotoğrafçılık, grafik tasarım, pastacılık ve youtuberlık yapmak istiyorum. Tabiki hepsini aynı anda yapmak çok zor olucak fakat kendime güveniyorum. Sevdiğim her işe sahibim ve sahip olduğum her işi seviyorum. Sadece sabırsızlık kariyer hedefimde beni zorlayan tek şey olucak ama başaracağıma inanıyorum. 


Eren Balaban

19/05/2023 17.08-18.28

Yorumlar

Beni Eski Ben'den Şimdiki Ben' e getiren Kitaplar

  • Marka Yaratmanın 22 Kuralı
  • ALİBABA' nın Dünyası
  • Einstein Gibi Düşünmek
  • ELON MUSK Geleceği İnşa Eden Adam
  • Steve Jobs
  • STEVE JOBS Gibi Düşünmek
  • MARK ZUCKERBERG
  • DUYGUSAL ZEKA
  • BEDEN DİLİ
  • AHMET BATMAN' ın Bütün Kitapları