YA Bİ SABAH UYANDIĞINDA HER ŞEY BİR RÜYAYSA?


Ya bir sabah uyandığında bu zamana kadar yaşadığın her şey bi rüyaysa?

Düşünsene, doğdun, yürüdün, ilkokula gittin, ortaokula gittin ya da gidiyosun, liseye geçtin ya da geçiyosun gidiyosun, belki üniversiteye başladın belki devam ediyosun belki bitti işe girdin yıllarca çalıştın. Ama bir sabah uyandığında her şey rüya olsa aklında ne kalırdı bi düşünsene. Şu ana kadar yaşadığın her şeyi düşün mesela. Gittiğin her yeri düşün, yaptığın her şeyi düşün. Aklında kalan kaç tane anı var.?

Hani bazen çok garip, güzel rüyalar, ya da kabuslar gördüğünde gidip arkadaşlarına ailene eşine dostuna anlatırsın ya; peki sen bu yaşadığın hayat rüyasında ailene, arkadaşlarına, eşine, dostuna anlatabileceğin ne kaldı aklında. Çok az şey değil mi? Çok fazla mı? E daha ne istiyosun ki? Sen zaten hayatı dolu dolu yaşamışsın.

Peki çok az şey hatırlayanlara gelelim. Hatırladıklarını yorumlara yazar mısın? Ve de neden bu kadar az hiç düşündün mü? Ben düşündüm. 

Dedim ki kendi kendime; ya yarın sabah uyandığımda şimdiye kadar yaşadığım her şey bir rüya olsaydı arkadaşlarıma ne anlatırdım, hangi anımı anlatırdım? Düşündüm ve anlatabileceğim aklımda kalanlar bir elin parmaklarını geçmez. Kendimi çok kötü hissettim. Ben birilerine anılarımı, yaşadıklarımı anlatmayı çok severim. Ama herkes dinlemez ya da ilgilenmez ya da umursamaz. Bu yüzden hep ilerde şöminenin karşısında sallanan sandalyeye oturup çocuklarıma yaşadıklarımı, anılarımı anlatmayı, onlara şimdiki zamandan hatıralar biriktirip onları göstermeyi hayal ediyorum. Mesela alışverişlerimdeki fişlerimi atmam hepsini değil tabi ki. Benim için önemli olan hatıra kalmasını ilerde hatırlamak isteyeceğim bi zamanda yaptığım alışveriş fişini atmam çünkü o fişi gördüğümde aklıma direk o tarihte yaptıklarım, yanımda bulunanlar, yaşadıklarım hatta bazen birkaç konuşmalarımız bile aklıma gelir. Sadece fişler değil bunlar, örneğin çok sevdiğim arkadaşlarımla aldığım bi kahvenin bardağı, dondurmanın kabı, içtiğim kolanın şişesi. Bunlar her gördüğümde o günü tekrar yaşatır bana. Bu yüzden çevreme anlatabileceğim ya da ilerde çocuklarıma anlatabileceğim anılar bırakmak için uğraşıyorum kendime. İlerde hatırlamak için anılar biriktiriyorum. 

Size de tavsiyem; 

Bi sabah uyandığınızda her şey bir rüya olsa çevrenize anlatabileceğiniz anılar bırakın kendinize, hatırlamaya değer anılar, yaşanmışlıklar bırakın...


15.09.2022  20:10





Yorumlar

Beni Eski Ben'den Şimdiki Ben' e getiren Kitaplar

  • Marka Yaratmanın 22 Kuralı
  • ALİBABA' nın Dünyası
  • Einstein Gibi Düşünmek
  • ELON MUSK Geleceği İnşa Eden Adam
  • Steve Jobs
  • STEVE JOBS Gibi Düşünmek
  • MARK ZUCKERBERG
  • DUYGUSAL ZEKA
  • BEDEN DİLİ
  • AHMET BATMAN' ın Bütün Kitapları